Austrálie, Nový Zéland, Keňa, Jordánsko, ale třeba také překvapivě Kolumbie - to jsou tipy na letošní podzimní a zimní exotickou dovolenou.
Svět
10 bezpečných tipů, kam za exotikou v zimě a na podzim
Törggelen výlet: za kaštany
Törgellen, to je vlastně páté roční období Jižního Tyrolska, regionu na severu Itálie. Jedny z nejlepších italských vín a nejchutnější jablka v Evropě jsou sklizena, ze stromů padají kaštany a ty jsou hlavním aktérem slavností Törggelen, které právě začínají. Törggelen je vlastně velká oslava podzimu, kdy se ochutnávají výsledky vinobraní a plody sklizně místních sedláků.
Letenky nakupují několik měsíců předem a velký vliv na ně mají fotky z cest na sociálních sítích. Takoví jsou cestovatelé v ČR
Čeští zákazníci nakupují letenky s předstihem. Během září nakoupilo letenky na následující rok o 28 % více zákazníků, než v loňském roce. Vyplývá to ze statistik letecké společnosti. Lidé tak reagují na marketingové kampaně, které se spouští čím dál dříve. Významným nástrojem komunikačních kampaní jsou sociální sítě.
Nejnavštěvovanějším městem zůstává Bangkok, Praha 26. v pořadí
Nejvíce navštěvovaným městem světa zůstal v aktuálním žebříčku Global Destination Cities Index sestaveném společností Mastercard thajský Bangkok, v němž strávilo během roku alespoň jednu noc 20,1 milionu turistů. Na dalších místech skončily Londýn s 19,8 milionu a Paříž s 17,4 milionu návštěvníků. Praha byla na 26. místě s 6,6 milionu osob. Žebříček zahrnuje 162 oblíbených turistických destinací.
Hurikán Florence ovlivňuje lety do USA
K východnímu pobřeží USA se blíží ničivý hurikán Florence. Stav pohotovosti byl vyhlášen ve státech Severní a Jižní Karolína, Georgie, Virginie, Maryland a Washington DC. Kromě 1,7 miliónu obyvatel, které americké úřady nařídily evakuovat, zasáhne hurikán i všechny cestující, kteří mají v tomto období koupené letenky do postižených oblastí.
Komentář: Ekonomická krize v Turecku ceny letních zájezdů neovlivní. Turisté ale přesto mohou na dovolené ušetřit
Ekonomická krize v Turecku je horkým tématem posledních dní, které zajímá ekonomy a analytiky po celé Evropě. Mluví se o zdražování benzínu, zvýšení cel i dalších možných následcích aktuálního oslabení turecké liry. Ani oblast cestovního ruchu nezůstane situací v Turecku nepoznamenaná.
Sociální sítě mění chování cestovatelů. Pro turisty je důležitá především Wi-Fi, zájem o zasílání pohlednic naopak klesá
Permanentní internetové připojení a sdílení zážitků na sociální sítě. To jsou proměnné, které v poslední době výrazně mění chování turistů na dovolené. Dle průzkumu britské pojišťovny je pro téměř polovinu mladých turistů při vybírání zájezdu bezplatná Wi-Fi důležitějším parametrem než jeho cena, téměř 80 % turistů pak fotografie z dovolené pravidelně sdílí na sociální sítě. To vede mimo jiné i ke ztrátě zájmu o klasické pohlednice. V tuzemsku se jich každý rok posílá zhruba o 10 % méně.
Výsledky pravidelné ankety reklamace zájezdů.
Výsledky pravidelné ankety mezi členskými cestovními kancelářemi naznačují, že podíl reklamovaných zájezdů proti loňsku mírně poklesl. Z odpovědí vyplývá, že na dosavadních prodejích se reklamace podílí z 0,6 %. S cestovními kancelářemi do zahraničí ročně vycestuje více než 2 miliony českých turistů. V celkovém objemu prodejů je počet stížností velmi nízký a dlouhodobě se pohybuje pod úrovní jednoho procenta.
Komety letní sezony: Z méně známých destinací láká Albánie, Senegal i Zanzibar
Prodej Last Minute dovolených je v plném proudu, zájem o tento typ zájezdů stoupl oproti loňskému roku prozatím o 11 %. Turisté prahnou dle očekávání především po zájezdech do klasických dovolenkových destinací, jako je Řecko, kam v červenci vyrazilo až o čtvrtinu více turistů než v loňském roce, a dále Egypt či Bulharsko.
Strana 8 z 28