TRAVELNEWS.CZ

Styl Styl Zájem Čechů o zájezdy u moře je vyšší o 15-20 %

Zájem Čechů o zájezdy u moře je vyšší o 15-20 %

mauricius

Předprodej na sezonu 2017 vykazuje až dvouciferný nárůst 15-20 %! Zájem o tradiční přímořské destinace doprovázen oživením zájmu o Egypt a Turecko a výrazným nárůstem prodejů do Spojených arabských emirátů. 

 

Prodeje zájezdů na tzv. First minute byly cestovními kancelářemi zahájeny již v říjnu 2016. Největší slevy byly ze strany CK nabízeny při objednání zájezdu do konce prosince (až 20 %). Za zvýhodněnou cenu jsou zájezdy obvykle nabízeny až do března, nicméně s nejpestřejší nabídkou, nejvyšší možnou slevou a platbou nízkých záloh se lze setkat především do konce ledna. Výše zálohy v tomto období se v průměru pohybuje na úrovni částky 1.500,- Kč, přičemž běžně se vybírá záloha ve výši 30-ti až 50-ti procent z ceny zájezdu. 

 

Cestovní kanceláře letos u předprodejů evidují až dvouciferný nárůst poptávky, cca 15 - 20 %. Důvodů rostoucího zájmu je několik. Čeští dovolenkáři jsou si dlouhodobě vědomi výhod nákupu zájezdu na First minute. Současně je po loňském oslabení výjezdového cestovního ruchu nárůst ovlivněn touhou Čechů dopřát si dovolenou u moře. Proti současnému stavu byly loňské předprodeje navíc pozastaveny teroristickými útoky v Paříži a do Vánoc 2015 se téměř nehýbaly.

 

Aktuální poptávka, zejména rodin s dětmi, stále směřuje do tradičních destinací - Chorvatsko, Itálie, Řecko, Španělsko a Bulharsko. Cílem druhé dovolené bývá zpravidla Česká republika a okolní země - Slovensko, Rakousko, Maďarsko. 


Vývoj aktuálních prodejů také signalizuje návrat k tradičním arabským destinacím jakými jsou Egypt, Turecko, Spojené arabské emiráty. Prodej exotických zájezdů je navíc stále více rozložen do celého průběhu sezony. To ostatně platí i v případě dvou nejvyhledávanějších karibských zemí Kuby a Dominikánské republiky. Obě země se stále těší silnému zájmu a rostoucí návštěvnosti. 

 

Letošní letní sezona by také mohla být částečně ovlivněna možným ukončením intervence ze strany ČNB. Případné očekáváné posílení koruny by mohlo mít pozitivní psychologický efekt na české turisty, pro které by útraty v zahraničí byly levnější.

 

 

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA)