Styl Styl Velká cena cestovního ruchu 2015/2016

Velká cena cestovního ruchu 2015/2016

2. pga catalunya resort stadium 13th

Jak se již stalo tradicí, v závěru prvního dne mezinárodních veletrhů cestovního ruchu GO ®IONTOUR byla na brněnském výstavišti slavnostně předána ocenění v soutěži Velká cena ces-tovního ruchu. V devátém ročníku prestižní ankety hodnotila odborná porota projekty přihlášené do ka-tegorií Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší elektronická komunikace a Nej-lepší lázeňský a wellness balíček.

Široká veřejnost pak rozhodla o vítězích v kategorii Nejlepší cestovní kancelář.

Smyslem soutěže Velká cena cestovního ruchu je každoročně upozornit na výjimečné projekty z různých segmentů turismu a poukázat na atraktivní novinky z oboru. Vyhlašovatelé z vydavatelského domu C.O.T. media a ze společnosti Veletrhy Brno chtějí soutěží přispět ke zkvalitnění nabídky a úrovně služeb v cestov-ním ruchu České republiky.

„S potěšením konstatuji, že úroveň soutěže rok od roku roste. V cestovním ruchu v České republice podniká a pracuje mnoho šikovných lidí, což se opět ukázalo na kvalitě přihlášených projektů. Zárukou profesionálního hodnocení a výběru opravdu nejzdařilejších počinů v jednotlivých kategoriích bylo zapojení širokého spektra předních odborníků na cestovní ruch, marketing, komunikaci i další obory," vyzdvihuje prestiž soutěže jed-natelka společnosti C.O.T. media Eva Frindtová.

Ředitel projektu GO®IONTOUR společnosti Veletrhy Brno Miloň Mlčák doplňuje: „O nejlepší cestovní kanceláři jsme pak tradičně nechali rozhodnout širokou veřejnost. Vždyť co může být lepším odrazem kvality touroperátora než jeho spokojení zákazníci?"

V kategorii Nejlepší jednotná kampaň hodnotila porota – stejně jako v uplynulých ročnících - soubor mate-riálů spojených s jednou marketingovou kampaní. Cenu za první místo si z Brna odvezli zástupci Centrály cestovního ruchu Východní Moravy za kampaň „Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země". Porotu na tomto projektu zaujala vysoká úroveň kreativity i zpracování, stejně jako spojení komplexního a profesio-nálního přístupu se silným příběhem, který je zajímavý pro cílové skupiny.

Speciální cenou vydavatelství C.O.T. media byla ohodnocena kampaň „Vaše východní Čechy", kterou do soutěže přihlásila Destinační společnost Východní Čechy. Jednatelka vydavatelství Eva Frindtová k tomu říká: „Východní Čechy nepatří mezi nejvyhledávanější turistické cíle u nás, ale tato dobře zvládnutá a hlavně komplexní kampaň s velmi kvalitním grafickým zpracováním má šanci s touto situací zahýbat."

V kategorii Nejlepší turistický produkt se v aktuálním ročníku soutěže sešlo 25 vysoce kvalitních projektů. Jako nejlepší nakonec odborníci ohodnotili produkt Pražské informační služby – Prague City Tourism s názvem Užijte si Prahu jako ve filmu. O vítězství rozhodla kombinace moderního a přívětivého zpracování, jazykových mutací, prezentace zajímavých míst v novém světle a rolích a také provázanost s kampaní České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Tradiční kategorií v soutěži je Nejlepší lázeňský a wellness balíček. V letošním ročníku přisoudila porota vítězství speciálnímu dětskému balíčku „Se Sofinkou za zdravím" společnosti Priessnitzovy léčebné lázně. K vítězství této nabídky přispěla mj. odvaha zacílit produkt na specifickou cílovou skupinu. Balíček podle poro-ty dokázal zaujmout svojí komplexností, vtipem, skvělým zpracováním a dobrým propojením služeb a dal-ších provozovatelů.

Speciální cenou společnosti Veletrhy Brno bylo v kategorii Nejlepší lázeňský a wellness balíček oceněno Město Litomyšl za projekt „Litomyšl – lázně ducha". Miloň Mlčák, ředitel projektů GO a REGIONTOUR, k tomu uvedl: „Litomyšl samozřejmě není lázeňským místem v pravém slova smyslu, přesto nás její produkt přihlášený do této kategorie zaujal. Oceňujeme skutečnost, že se v zájmu propagace města podařilo sdružit aktivity více subjektů, díky kterým má návštěvník Litomyšle možnost výběru buď wellness pobytu s procedu-rou nebo aktivně stráveného volného času. Osobně pozitivně hodnotím zaměření na ducha, duševní pohodu a rovnováhu."

Poslední kategorií, v níž přihlášené projekty hodnotila odborná porota, byla Nejlepší elektronická komuni-kace. V ní si pomyslné zlato odnesli představitelé obecně prospěšné společnosti BRANKA za elektronickou komunikaci nazvanou prostě „Kladské pomezí". „Prezentace, která vyčnívá v konkurenci, intuitivní navigace a ovládání, moderní prvky... Vše, co uživatel potřebuje, získává na jednom místě a samozřejmostí je vhodné napojení na sociální sítě," tak zněla nejčastější slova chvály poroty při hodnocení tohoto projektu.

O vítězství v soutěžní kategorii Nejlepší cestovní kancelář, do které bylo automaticky zařazeno všech bez-mála tisíc cestovních kanceláří působících na českém trhu a disponujících platným pojištěním záruky pro případ úpadku, rozhodovala svými hlasy prostřednictvím speciální webové stránky široká veřejnost. Nový a modernější systém sběru a ověřování hlasů zaznamenal na osm tisíc hlasujících. Z vítězství v této soutěžní kategorii se stejně jako před rokem radovali představitelé cestovní kanceláře VÍTKOVICE TOURS, která je největší tuzemskou cestovní kanceláří specializovanou na pobyty na Jadranu. 

O prestižním charakteru soutěže vypovídá fakt, že ceny vítězům předávaly osobnosti jako předseda Asocia-ce cestovních kanceláří ČR Viliam Sivek, prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek či náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Ta v závěrečném proslovu mimo jiné uvedla: „Současná bezpečnostní situace ve světě má velký dopad na cestovní ruch. V této souvislosti mě těší, že se do soutěže přihlásilo tolik regionálních hráčů, kteří nabízejí produkty domácího cestovního ruchu, jenž bude sílit. Občanům, kteří se vydají do zahraničí, samozřejmě přeji, aby se cítili jako v bavlnce v péči našich cestovních kanceláří."