Styl Styl Roste průměrná cena zájezdů

Roste průměrná cena zájezdů

bar area - medium

Dle současných informací cestovních kanceláří trh dovolených vykazuje celkový nárůst prodejů, především v důsledku ekonomického růstu a zadržované poptávky z loňského roku. Nárůst aktuálně činí průměrně 20 %. Rostoucí zájem podporuje druhá vlna First Minute slev, které dosahují cca 10ti %, a úhrada nízké zálohy. Cestovní kanceláře pociťují pozitivní náladu mezi spotřebiteli na trhu zájezdů.

To dokládá také nárůst průměrné ceny prodaného zájezdu do zahraničí, která směřuje až ke 14.000,-Kč na osobu (ČSÚ 2015: 12.468,- Kč).

Silný zájem je o klasické evropské destinace. V rámci pobytů, které zahrnují leteckou dopravu, patří mezi TOP 3 destinace Řecko, Bulharsko, Španělsko. V Řecku a Bulharsku, které vykazují velké nárůsty, se kapacity rychle vyprodávají a lze očekávat, že nabídka na Last Minute bude minimální. Mezi pobyty s autobusovou nebo vlastní dopravou dominují Chorvatsko, Itálie, Maďarsko. CK zaznamenávají velký návrat rodinné dovolené do Egypta a Tuniska, který trvá od loňského podzimu. Silný nárůst prodejů hlásí celá Evropa a kdo plánuje letní dovolenou, neměl by s jejím nákupem váhat.

Během února, v době jarních školních prázdnin, cestují čeští turisté také na hory, především do italských a rakouských alp. Poptávka po lyžařských zájezdech je shodná s milou sezonou. Movitější klientela volí cesty do exotických zemí. Zájem je především o země jihovýchodní Asie a Thajsko a v segmentu blízké exotiky o Spojené arabské emiráty. V návaznosti na zrušení charterových letů, CK evidují pokles prodejů do Dominikánské republiky.

Dalším impulsem pro koupi dovolené v tomto období je svátek zamilovaných. Valentýn je vhodným okamžikem, kdy si klienti kupují letní dovolenou, jarní eurovíkend nebo letenku do exotiky jako dárek. Lídry mezi pobyty v evropských metropolích jsou Benátky, Řím, Barcelona a Londýn. Dochází k oživení prodejů zájezdů do Francie v podobě eurovíkendů do Paříže a poznávacích autobusových zájezdy do francouzských regionů.

 Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA)