TRAVELNEWS.CZ

Styl Styl Jihotyrolské víno, špek a jablka - Nová evropská strategie bezpečnosti potravin

Jihotyrolské víno, špek a jablka - Nová evropská strategie bezpečnosti potravin

sdnwwNová evropská strategie bezpečnosti potravin – pokračování Jihotyrolská jablka, víno a špek s označením záruky kvality, původu, chuti a tradice V Jižním Tyrolsku v italských Dolomitech hraje důležitou roli zemědělství a kuchařské umění.

Regionální výrobky jsou výsledkem kombinace alpské tradice a citu pro místní životní prostředí se středomořskou vášní pro jídlo.

Jihotyrolské kvalitní výrobky Jihotyrolské jablko CHZO (Chráněné zeměpisné označení), Jihotyrolský špek CHZO (Chráněné zeměpisné označení) a Jihotyrolské víno DOC (Chráněné označené původu) zosobňují veškeré vlastnosti, které jsou pro zemědělskou produkci v zemích severní Itálie charakteristické.

Oblast chrání před chladnými větry od severu Alpy a od jihu sem proniká středomořské klima. Tato kombinace dává produktům pěstovaným v Jižním Tyrolsku výjimečnost. Navíc jsou tradiční a ekologické metody pěstování a nevšední láska k půdě a k jejím darům spolu s vysokou kvalitou a kontrolou výroby zárukou pro zákazníky, že výrobky, které kupují, jsou nejvyšší jakosti. Z tohoto důvodu Evropská unie udělila jihotyrolským jablkům a jihotyrolskému špeku označení CHZO a jihotyrolským vínům označení DOC.

V letech 2007 až 2010 byly tyto tři jihotyrolské produkty ambasadory první kampaně nazvané „Nová evropská strategie bezpečnosti potravin“, která měla za úkol informovat veřejnost o evropských kvalitních produktech s chráněným označením původu.

V červenci 2011, po velkém úspěchu první kampaně, Evropská unie schválila pokračování tohoto projektu, kdy bude po dobu dvou let probíhat informační kampaň „Nová evropská strategie bezpečnosti potravin - pokračování“. Kampaň má za cíl zdůraznit bezpečnost, kvalitu, kontrolovanou produkci a původ Jihotyrolských jablek CHZO, Jihotyrolského špeku CHZO a Jihotyrolských vín DOC, tří produktů s chráněným označením původu.

Ve skutečnosti evropský etiketovací systém označuje mimo jiné zeměpisný původ, tradiční metody výroby a přísné kontroly kvality výrobků. Zákazníci tak získávají podrobné informace o produktech, kterým toto označení pomáhá lépe pronikat na celosvětový trh.

Kampaň je financována Evropskou unií a Italské republiky a realizována za přispění Jihotyrolského jablečného konsorcia, Konsorcia Jihotyrolský špek a Jihotyrolského vinařského konsorcia. Kampaň probíhá v Itálii, Německu, Polsku a České republice a využívá rozličné komunikační kanály včetně spuštění informačních webových stránek, tiskových konferencí, advertorialů, reklamních upoutávek, degustací produktů, press tripů do Jižního Tyrolska, a krátkých dokumentárních filmů seznamujících s historií a tradicí ruční výroby každého z těchto produktů: Jihotyrolských jablek CHZO, Jihotyrolského špeku CHZO a Jihotyrolských vín DOC.

V současné době kladou spotřebitelé stále větší důraz na kvalitu potravin, které kupují. Informační kampaň si klade za cíl rozšiřovat povědomí o evropských známkách kvality mezi dovozci, prodejci, spotřebiteli i specializovanými novináři ze zemí, které se k projektu připojily – z Itálie, Německa, Polska a České republiky. Prostřednictvím označení původu můžete sledovat cestu produktu od zemědělce až do regálu obchodu.

tyrolsko2