TRAVELNEWS.CZ

Čechy a Slovensko Čechy a Slovensko Po Polácích a Maďarech JCCR láká do jižních Čech i Němce a Rakušany

Po Polácích a Maďarech JCCR láká do jižních Čech i Němce a Rakušany

ne-objeven tve pamtek gabriela koukalov zmek libochovice foto marketa novak nahled

Před vypuknutím koronavirové pandemie byli druhou nejpočetnější skupinou zahraničních návštěvníků jižních Čech Němci. Před nimi byli Číňané. Za nimi Tchaj-wanci, Jihokorejci a Rakušané. Na naše nejbližší jihozápadní sousedy nyní zaměřila svou pozornost Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) s cílem dostat je zpět po pandemii na letní dovolenou do některé z mnoha atraktivních destinací v regionu.

„Zacílením na domácí klientelu a na blízké trhy – čili návštěvníky z okolních evropských zemí, naší tradiční klientelu, chceme opět posílit povědomí o jižních Čechách jako turistické destinaci i minimalizovat ztráty z absence asijských hostů. Vedle nedávno spuštěné kampaně zaměřené na Polsko a Maďarsko, jsme nyní zahájili menší, pouze facebookovou kampaň také v Německu a Rakousku,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Na rozdíl od Polska a Maďarska je oslovení obyvatel sousedních spolkových zemí, že jižní Čechy jsou jim dobře známou ideální destinací pro strávení dovolené. „Vzhledem k dobré dojezdové vzdálenosti lze lákat i na kratší a opakované návštěvy. Předpokládáme také, že velká část návštěvníků z okolních spolkových zemí náš region zná a v minulosti zde již byli. Mottem tak je: Ahoj sousedé, přijeďte opět, těšíme se na vás, přijeďte k nám strávit dovolenou. Lze jim také nabídnout i méně známá, ale neméně zajímavá místa,“ doplnil Polášek.

Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) navštívilo od začátku července do konce září loňského roku jihočeský region celkem 780 744 hostů, z toho 703 059 domácích a 77 685 zahraničních, což zajistilo i v krizi meziroční propad o pouhá tři procenta. Ve srovnání s rokem 2019 přijelo o 22 procent víc domácích turistů, cizinců však dorazila pouze třetina. Prakticky na nulu šly asijské návštěvy. To ovšem manažeři JCCR předpokládali a reflektovali v podobě loňských i letošních propagačních aktivit.

„V návaznosti na spuštění kampaně cílené na Polsko, Maďarsko a Nizozemí jsme minulý týden rozjeli i kampaň po Rakousko a Německo. Kampaň je jen na našem facebookovém profilu Südböhmen, ale propagační bannery se zobrazují i ostatním uživatelům Facebooku, kteří zatím nemají náš profil olajkovaný. Cílem je zvýšit návštěvnost našeho FB a nasměrování lidí na německou verzi webu www.jiznicechy.cz, kde se dá najít spousta tipů na strávení příjemné dovolené v jižních Čechách,“ konstatoval vedoucí pracovní skupiny zahraničního cestovního ruchu pro blízké trhy JCCR Ondřej Flemr.

Kampaň JCCR v Německu a Rakousku cílí na věkovou skupinu 30 až 60 let se zájmem o cestování, odpočinek i aktivní dovolenou. Na jednotlivce, páry, rodiny s dětmi se zájmem o památky, historická

města, zajímavosti, výlety, pěší turistiku, cykloturistiku, přírodu, rodinnou a aktivní dovolenou. „Naše propagační aktivity jsou nastaveny pro uživatele ze spolkových zemí Horní a Dolní Rakousko, Vídeň a Salcbursko, v Německu pak na Bavorsko a Sasko. Kampaň poběží od začátku června do prvního říjnového týdne,“ řekl Flemr.

V rámci projektu Podpora marketingových aktivit v jižních Čechách spustí JCCR v červenci webové stránky jižní Čechy také ve francouzštině a španělštině.